Leestip: Marco Snoek over startende leraren en de junior-fase

Hoe kunnen startende leraren meer geleidelijk ingroeien in hun beroep? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat leraren zich kunnen blijven ontwikkelen - ook in de loop van hun carrière?

In de lerarenagenda schenken we structureel aandacht aan deze kwesties met agendapunten vier en zes: een goed begin voor startende leraren en alle leraren bekwaam en bevoegd. Ook Marco Snoek, lector Leren en Innoveren aan de Hogeschool van Amsterdam en 'kritische vriend' van de lerarenagenda, houdt zich bezig met het beantwoorden van deze vragen.

Wil je weten hoe we startende leraren beter kunnen begeleiden bij hun sprong in het diepe? Of waarom het instellen van een junior-fase in de lerarencarrière zou kunnen helpen? Lees Marco's artikel, dat verscheen in Van twaalf tot achttien: Marco Snoek - Startende leraren: zwemmen of verzuipen.

Meer lezen over startende leraren? Wij publiceerden eerder tips voor beginnende docenten, en een artikel over SVIB (school video interactie begeleiding) als efficiënte en effectieve manier om leraren te begeleiden.

Reactie toevoegen

U kunt hier een reactie plaatsen. Ongepaste reacties worden niet geplaatst. Uw reactie mag maximaal 2000 karakters tellen.

* verplichte velden

Uw reactie mag maximaal 2000 karakters lang zijn.

Reacties

Er zijn nu geen reacties gepubliceerd.