Artikelen

Peiling Leraar2032: Doe mee!

Op initiatief van staatssecretaris Dekker wordt dit jaar druk gedebatteerd over curricula in het funderend onderwijs. Leraren zijn in het traject Onderwijs2032 een van de vele partijen die mee praten. Maar erg veel of luid roeren zij zich tot nog toe niet. 

Wat vinden leraren?

Alderik Visser, leraar in het voortgezet onderwijs, is met een groep mensen actief op zoek naar dat lerarengeluid. De Onderwijscoöperatie ondersteunt hen daarbij. Wat vinden leraren eigenlijk van het initiatief Onderwijs2032? Vinden zij zelf ook dat de curricula in po en vo gemoderniseerd moeten worden? En hoe staan de mensen in het mbo hierin? Welke rol willen leraren eigenlijk hebben als het gaat om curriculumontwikkeling?

Geef je mening!

Geef je mening, vul de peiling in en deel deze peiling ook met je collega’s. Want hoe meer leraren de peiling invullen, hoe luider de stem van leraren klinkt. Invullen kan tot 1 juli 2015. Eind augustus wordt in De Balie (Amsterdam) een debat voor en door leraren over de resultaten georganiseerd.

Reactie toevoegen

U kunt hier een reactie plaatsen. Ongepaste reacties worden niet geplaatst. Uw reactie mag maximaal 2000 karakters tellen.

Uw reactie mag maximaal 2000 karakters lang zijn.

Reacties

  • Het probleem dat leraren zich niet genoeg roeren, is dat men zich dagelijks door het beleid van dhr. Dekker gepasseerd voelt. Er is veel onvrede over het gebrek aan inspraak. Dat wordt nu eenmaal niet zomaar goed gemaakt met #Onderwijs2032, waarin allerlei belangengroepen, maar nauwelijks leraren (ja, digitaal, laat dan maar zitten) bij betrokken worden.

    Laat al die belangengroepen die iets te verkopen hebben uit de discussie. Nodig in plaats daarvan een paar honderd docenten uit.

    Van: E Vos | 21-06-2015, 12:50